Pàgines

diumenge, 1 de maig del 2016

La meva presentació per al Secretariat de l'Assemblea Nacional de Catalunya


Em presento al Secretariat de l'Assemblea Nacional de Catalunya perquè tinc alguna cosa a dir; poques i moltes coses a fer; moltes.

Porto 34 anys treballant a l'Ajuntament de Barcelona, on hi he jugat tots els papers de l'auca: educació, cultura, participació, serveis socials, esports, joventut, infància, ... Però sempre gestió. Mai no he tingut cap representativitat ni militància política perquè he reivindicat la independència del rol tècnic per no condicionar la meva feina ni la dels meus caps. Sóc tècnic superior en gestió i ara treballo a Serveis Socials, dins d'un excel·lent equip que gestiona serveis i equipaments per a la gent gran de Barcelona.

Abans de treballar a l'Ajuntament vaig estar 8 anys treballant en dues empreses privades, allà em vaig afiliar a Comissions Obreres des d'on es va haver de fer alguna vaga. Hi continuo militant 40 anys després, tot i que l'amic Coscubiela m'ho negui. Tinc 57 anys

Des de l'Ajuntament he treballat molts temes de participació, amb les entitats culturals, esportives, socials, educatives... a consells escolars, consells d'esports, comissions de festes, comissions de seguiment de convenis... Sempre he actuat des del respecte i reconeixement a la feina feta pel voluntariat de les entitats. Aquest país és el que és, gràcies al seu teixit associatiu. L'Administració ha de facilitar l'activitat associativa, i evitar de censurar, supervisar i limitar la feina de les entitats. Volia fer esment a la participació ciutadana, perquè una de les grans feines de l'Assemblea serà el Procés Constituent, i aquesta passarà per un debat de país que haurem de gestionar molt bé.

L’Assemblea és la garantia de la independència. Li devem el que som, li reconeixem la feinada feta i ens hem d’exigir la màxima dedicació i solvència per acabar el procés. No vull la independència per motius identitaris, no la vull per ballar sardanes ni fer immensos castells que toquen el cel; la vull perquè és la garantia de l'educació dels nostres fills, de què els nostres aturats trobin feina, que els nostres avis tinguin pensions dignes i que tots tinguem serveis de salut de qualitat, independentment del nostre origen condició o classe.

Hi ha tres identitats que si que associo a la independència:

- La republicana, estic fart d'uns borbons paràsits de la història espanyola i catalana.


- L'antifeixista: No vull ser d'un estat que conviu amb el feixisme com peix a l'aigua: Fundació Franco, Valle de los Caídos, les fosses comunes de republicans, Societat Civil Catalana, ...


-L’antitaurina. També a Mas de Barberans.

La feina que puc fer és la de implicar-me a suavitzar posicions i buscar consensos dins d'un anonimat personal volgut i necessari. Ara és l'hora d'eixamplar la base independentista i això només ho podem fer sumant.

Em podeu conèixer el que sóc i com penso amb el meu perfil a twitter, un perfil que sempre he volgut transparent, públic i absolutament independentista: @eduardcabus; i en el meu blog: http://intentsproses.blogspot.com.es/

De qui m’independitzi, seré.

Eduard Cabús i Vinyes

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada